fredag 23 juli 2010

Det finns träning och det finns Nordic...


Min käpphäst i träningen under flera år är och har varit funktionell varierad träning. Träning som inte bara skall vara kul utan ge resultat. Jag förstår efter att besökt andra klubbar och träffat tränande människor i andra städer att vi har kommit långt med vår filosofi på Nordic -källan-kraftkällan Mariestad. Kanske får Jante lagen någon att rynka på näsan... men jag bryr mig inte, utan står för det jag tycker - vi erbjuder den bästa träningen en klubb kan ha. Senaste klubben i raden för besök var Majornas Nordic -en ansedd och relativt stor klubb med många medlemmar. Härlig stämning i anläggningen och riktigt bra med utrymme och fina hallar. Men hur långt har dom kommit med funktionell träning? visst hittade jag några K-bells i ett av PT rummen men inga riktiga utan några sneda plagiat som var näst intill livsfarliga att swinga. balansbollar, medicinbollar och en variant av redcord fanns men vad tränade medlemmarna med? =mest maskiner.
Jag ser fram emot hösten då vi tar ett steg till i vår utveckling av klubben. Renoveringen av innertak och belysning tillsammans med ny Hi-teck konditionspark blir en fin avstamp till de kommande nya 10 träningsåren. Vi fyller på den funktionella träningsdelen med core activator Bulgariska säckar och skidstakningsmaskiner. Fatta att vi fyller 10 år i höst! Visst har tiden gått fort men det har hänt så fruktansvärt mycket under dessa år.
Ladda för medlemsfest fredag 27/8 !
PS: Vår senaste "medlem" heter Molly och år 5 veckor och 2 dagar

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Ser också fram emot 10 årsjubileumet i höst. Otroligt att det redan har gått 10 år. Härlig bild på Molly.

    Ha det bra och lycka till på O ringen.

    SvaraRadera
  2. Jante finns ju, visst men jag måste nog hålla med i mycket av det du beskriver. Har besökt både klubben i Majorna samt ett antal andra Göteborgs träningsanläggningar och får alltid en känsla av att de inte når upp till den nivån jag hade väntat mig i en storstad...

    US

    SvaraRadera
  3. Håller med... inte för att jag provat några andra klubbar de senaste åren. MEN jag har pratat med några "gästtränare" och du må tro Tommy vad fina lovord källan fått :)

    Åååå vilken liten sötnos lilla Molly är! Vill ha! ;)

    SvaraRadera
  4. "Gästtränande" ska det vara (om nu det ordet finns...?) :)

    SvaraRadera