måndag 7 juni 2010

Ont om tid?


Här kommer ett tips till dig som har dåligt med tid till träning eller vill ha variation:

Lägg upp träningen med superset trippelset eller varför inte giant set.

I ett superset tar du två övningar och gärna med muskler som är antagonister till varandra. Kör övningarna efter varandra utan vila ex vis triceps - biceps eller mage- rygg. Effektivt är även att köra trippel set där du tar tre övningar och kör i en följd utan vila. lägger du ytterligare till övningar kallar vi det Giant set. Denna träningsform ger bra variation och gör även träningen mer effektiv.

Mer tips om du mailar mig på tommy.rygh@nordicclub.se
Löpträning på Snapen denna vecka: tisdag intervall med "pyramid" och torsdag distansträning. samling 18:00.

Veckans fråga till experten: Är simning bra för figuren? Tja se på valarna.....

4 kommentarer:

  1. Bra med såna här tips! Tack för det :-)

    SvaraRadera
  2. mmm sitter här på jobbet och funderar på hur mycket ork det finns kvar kl 18, men pyramid... det blir nog lätt :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Johanna! Jag trodde att jag lärt dig att inte tänka för mycket - just do it.

    SvaraRadera
  4. fler än du har försökt lära mig det :-) men har jag bestämt mig så har jag och kvällens löppass gick ju bra trots mystiska fotografer i buskarna!

    SvaraRadera