måndag 9 april 2012

Premiärrunda

Påskhelgens sista dag, kyligt regn och grå himmel - det fick bli inramningen för min löparpremiär 2012. Ni som läst bloggen vet ju att jag tidigare varit lite avogt inställd till löpning som träning, inte för andra, men för min egen del. Nu har jag dock blivit omvänd och tycker att det rent utav är lite spännande!

Jag har tagit fasta på Tommys råd; tänk inte så mycket på tider eller att du ska springa någon exakt sträcka. Gå ut och spring bara, få en känsla för det och gör det som känns roligt. Så kan man ta det där andra senare. För mig känns det helt rätt. Jag behöver hitta det som är roligt med löpning och inte se det som något som man måste pina sig igenom.

Och idag blev det faktiskt riktigt bra och roligt! Högt tempo, bra musik i lurarna och lite lagom kylig, syrerik luft. Det bådar gott inför fortsättningen på våren och sommaren - härligt!

Nu drar ju löpträningen vid Snapen igång också, så vi kanske ses där ;-)

1 kommentar: