måndag 20 juli 2009

Etappseger!

På den första dagen av fem stämde det mesta för Nathalie som vann D15 med ca 55 sekunder. Mariestad fick sin första seger och stämningen var hög under prisutdelningen. För resten av klubben och familjen var det spridda skurar i resultatlistan med både bra och dåliga förklaringar till bommarna. Dagens etapp var klart klurigare och tyvärr sprang Nathalie bort sig på kontroll 4-5-6 -kanske något för ivrig och blev i resultatlistan efter med ca 15 minuter. Själva (CR och TR) blev vi våldsamt trötta av dagens etapp som var långdistans. Jag var ute och sprang ganska planlöst i 82 minuter och Christina i ca 60 min. Men vi är godkända och klart inställda på att ta en gruvlig revanch i morgon tisdag. Tisdagens etapp blir kortare distans bland en mängd branter som kommer passa oss perfekt.
Appropå orientering: Ur folkhälsoperspektiv måste detta vara den absolut bästa idrotten. Alla kan vara med oavsett ålder , samhällsklass (ekonomi) eller träningsstatus. Och alla som tävlar hittar sina egna utmaningar. Endast ett fåtal kan ju tävla om segern (ca 200-300 st varje klass) så man hittar andra utmaningar. kanske slå klubbkompisen eller som jag försöka vara mindre en 20 minuter efter segraren.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Grattis till resultaten och härligt att det blev etappseger i D15.

    Själv ska jag försöka öka träningen eftersom jag tänkte börja med min andra Tjejklassiker. Tänker då börja med Tjejvasan. När är det planerat skidläger vid Torsby? Vill gärna vara bra förberedd denna tjejvasa.

    Lycka till med orienteringen och hoppas att ni ha bättre väder än i Mariestad där det har regnat som bara den. Mvh: Ulrika Falk

    SvaraRadera
  2. Hej Ulrika! preliminärt blir det skidläger i Torsbu i november och skidläger på Långberget i december.

    SvaraRadera