fredag 31 juli 2009

Kung på soptippen!


I dessa dom sista skälvande semesterdagarna tar man åter x antal turer till soptippen. Och här Kenneth Kronqvist (och andra bankchefer) ligger ni längst ner i hierarkin. Från att ha varit nere på kanske 4-5 nivån är jag troligen uppe på steg 3. Överst har vi naturligtvis dom som jobbar på tippen -när dom kommer körande i sina stora maskiner med container så visar vi stor respekt och håller oss undan. På steg 2 har vi JP fastighetsservice , Mariehus mm det är dom som med stor säkerhet och firmabilar kör in med relativt hög hastighet och med stor pondus kör fram till rätt container direkt. Efter dessa kommer numera jag som besökt tippen många gånger och lämnar riktiga grejer som sprängsten lastpallar och grovsopor. Jag hälsar lite nonchalant på arbetarna och kör med stor beslutsamhet till rätt avlastningsställe och blir klart irriterad på noviserna som står ivägen. Efter dessa kommer kreti och pleti och sist dom kostymklädda som i duggregnet går runt med ett käckt litet paraply och lämnar lite i hårdplast och lite i metall......förresten vad är nyttan för miljön med att åka till tippen i bil och bara lämna några glasburkar och lite papper?

Ok nästa vecka är det arbetsvecka och går jag in på banken förstår jag att hierarkin är den omvända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar