torsdag 16 juli 2009

Rutiner!

Får en tanke när jag under hysteriskt hällregn lyfter och bär sprängsten i trädgården. Hur viktigt är det inte att göra det man bestämt sig för. Vi hade i förväg bestämt att köra bort stenen till soptippen under onsdag fm. Och när himlen öppnade sig och trots att vi med lätthet kunde sagt att vi kunde göra detta på em eller på torsdagen istället tog vi bara i hårdare och körde färdigt. Efter arbetet (dyböta och otoligt skitiga) sprider sig en härlig känsla i kroppen som kommer sig av att vi utfört färdigt det vi bestämde att vi skulle göra. Just det -att göra det man bestämt sig för är nog den viktigaste ingridiensen i lyckad träning. Under alla år har jag sett att dom som har den karaktären att dels följa (nästan slaviskt) sina rutiner men även att utföra den träningen som dom bestämt sig för (trots att vädret är fint) lyckas bäst med sina föresatser. Mina enkla råd för att odla en bättre träningsdiciplin är att till en början byta ut ord som borde och kanske till SKALL och ta bort man och istället använd JAG. Varje dag hör jag folk som benämner sig själv i tredje person som man borde eller man kanske. Börja istället med att säg JAG SKALL så blir detta mycket starkare och det finns större chans att det blir av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar