tisdag 11 september 2012

Vi har utbildade instruktörer!

Att hjälpa människor med en livsstilsförändring är för mig allvarliga saker. Finns det något viktigare än vår egen och våra käraste hälsa?.Många av er som börjar träna på Nordic -vet jag- har konkreta målsättningar med varför ni tränar här. De flesta beskriver tydliga hälsomål, som att orka vardagen bättre, förbättra vissa svagheter som en dålig rygg eller kanske förebygga framtida ohälsa som åldersdiabets högt blodtryck mm mm. 2004 Skapade vi en värdegrund för vår träningsklubb och en av de viktigaste punkterna är att : Vi skall ha utbildning och kunskap som väl motsvarar det vi arbetar med. För er kanske det låter som en självklarhet men tyvärr är det inte så i "gym" branschen. På Nordic handplockar vi instruktörer och ger dem den utbildning som krävs, det är därför vi har de bästa gruppträningspassen i Mariestad.  Senast i raden att bli färdiga instruktörer är Irene Andersson utb Dynamisk Kettlebells (STHLM) Jenny Andersson Pilates (Malmö) Madelene Persson PT och Lic Kostrådgivare (GBG,STHLM) Åsa Holmqvist PT (GBG) stort grattis till detta. Nästa i raden att gå utbildning är Marcel Orchel Level 1 CrossFit  (Holland) och själv tar jag med mig Joakim och Linnea till London i dec för att gå Level 1 CrossFit.
Vi tar träningen på allvar- min förhoppning är att du märker skillnaden :)
Idag tisdag kör Hans Feltsten lic Kettlebells instr, Irene Andersson utb spinningledare i Schwinn Hansi Björkman Lic Body Pump Les Mills och Christina Rygh Leg sjukgymnast utb spinningledare lic BP Lic KB lic Kostrådgivare (glömde jag något?)  ett BodyBalance pass som lic BB  Les Mills instruktör. Vi ses!

3 kommentarer:

  1. oops.. jag glömde visst att vi skickar Veronica till Les Mills BodyBalance utbildning i slutet av månaden. Sorry Veronica :)

    SvaraRadera
  2. Ingen fara Tommy! :) Ska bli superkul!

    SvaraRadera
  3. Kan inget annat än att hålla med ;)

    /Stina

    SvaraRadera