fredag 7 maj 2010

Hello!


Ja jag går över 2 mil om dagen! man gör det om man turistar i London - definitivt. Mitt resebrev kanske inte är så exotiskt som Åsa's som var en "sväng" i Mexico. Men helt klart är det intressant att sticka iväg några dagar till ett annat land och göra helt andra saker. London är ju helt fantastiskt med sin historia och sitt numera moderna mångkulturella samhälle. Här finns folk från alla länder och du hör olika språk hela tiden. Du ser kreativitet och energi överallt och sätten att försörja sig och tjäna pengar saknar motstycke. Ok visst blir jag lite trött på alla souvenirshoppar med krims krams men du behöver ju inte handla. Ibland undrar jag varför många saker går så trögt i Mariestad och kan det vara så att vi saknar nya människor och sådana som tänker lite annorlunda och löser saker på helt annat vis? Ja kanske har vi lite inavel på vår bakgård. Jaha och hur går det med språket nu du -för lite nervös är man ibörjan när jag skall börja prata engelska-och faktiskt det har gått riktigt bra. förutom då på den indiska restaurangen när jag frågade kyparen om han kunde förklara menyn eftersom vi var lite försäkrade (insurance) när jag menade osäkra på maträtterna. Och träningen då hur går det med den? löprunda i Hyde park varje morgon och vad såg jag inte där förutom en massa joggare? jo en snubbe med Kettlebells ! som körde swing ryck och lite höga drag.

Ha en trevlig dag så ses vi snart igen. /Tommy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar