måndag 17 maj 2010

Mandomsprov!


Hoppas ni har haft en bra helg med både avkoppling och aktivitet. Vädret har ju skiftat något och själv var jag i Närke och tävlade i orientering under 4 dagar. Andra idrotter får säga vad dom vill men orientering är den hårdaste tävlingsformen både före och inte minst efter. Inte nog med att du skall hitta dom skickligt gömda kontrollerna efter löpning i kuperad terräng. Du skall sedan helt utschasad duscha utomhus och vandra i lera till knäna. Har du sedan inte vett att knipa igen under 4 dagar får du vackert sätta ner ditt arsle (ursäkta språket) i en flitigt använd bajja hink axel mot axel med andra (helt oberörda) orienterare under bar regn himmel. Ja hur var det nu ? det som inte dödar det härdar? Så tuffare blir vi nog för varje tävling. Idag vet jag att det blir energi på Nordic Club : Kettlebells skall svingas höfter skall rullas (BJ) Balans och styrka skall testas (Madde kör Flex cirkel) kroppen skall svettas (Johanna kör spinning) eller varför inte en sväng på SpinPump med Majlis?
Not: det blir 4-minuters intervaller på tisdag och distans på torsdag. Och jag vet -sluta tjata ni väntar på mossen och det blir mosse nästa tisdag och då den berömda och något fruktade älgtornslöpningen.

3 kommentarer:

  1. Tjena! Kan inte komma idag och tänka försöka mig på att köra intervallerna själv imorgon. Hur lång vila kör du mellan 4-minuters intervallerna och hur många kör ni?

    SvaraRadera
  2. Hej Veronica! 4 minuters intervaller: värm upp 10 min spring fort 4 min och sakta 4 minuter upprepa 3 ggr avslutas med nedjogg 10 min : 4 snabbt 4 återhämtning

    SvaraRadera
  3. Ok! Blev 3 sådana igår, men bara 2 min mellan.. Blev lite tungt men då vet jag till nästa gång! Tack!

    SvaraRadera