torsdag 14 oktober 2010

Fredagsfräckis!

En liten diskret gubbe kom in i kyrkan efter gudstjänsten och ville bikta sig.

- De är nämligen så att min fru böjde sig fram över frysboxen, När hennes kjol gled upp då brast det för mig.

Jag drog upp kjolen ner med trosorna och satte på henne allt jag orkade.

Det är ingen synd att ha det trevligt med frun, helt naturligt svarade prästen.

Gubben tackade och gick lättad därifrån.

Efter en stund kom en försynt gumma och ville även hon ha syndernas förlåtelse.

-Jo igår, när jag lutade mig över frysboxen kom min gubbe och satte på mig. Jag skäms så.

-Det är inget att skämmas för svarade prästen. Din man har nyss varit här och jag sa att man måste ha det trevligt inom äktenskapet.

-så då är vi fortfarande välkomna till kyrkan?

-Javisst svarade prästen.

-Det var skönt att höra för på ICA är vi inte välkomna längre.



Ha en trevlig fredag och helg :)

Jag vill samtidigt hälsa Linus välkommen som håller i vår kettlebells utbildning denna helg.

2 kommentarer:

  1. jobbigt att sitta och skratta vid datorn så tårarna rinner när barnen är i närheten och vill veta vad det är som är såååå roligt ;-) men det fick dom inte veta!!! Tack för den här, behövde skatta lite :-)))

    SvaraRadera
  2. Ja den var väl lite busig :)

    SvaraRadera