torsdag 28 oktober 2010

Träningslördag!

Nu på Lördag kör vi en dag full av träning.
Det blir premiär av Dynamisk Kettlebells (kettlebells i grupp) och flera andra riktigt bra träningspass -Box Exercise- Duo Styrka- Funktionell stretch och avslappning. Förutom detta håller jag i en föreläsning om funktionell träning. Jag skall försöka reda ut skillnaden på isolerad och funktionell träning men även förklara varför du skall göra knäböj ända ner till golvet och varför du skall sluta "stretcha".
Boka dig på passen och föreläsningen så ses vi på lördag.

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Synd att det inte blev någon tjejkväll men jag förstår att ni ställde in det då det var så himla få som anmälde sig. Själv fick jag reda på att det var inställt när jag skulle anmäla mig. Men jag kommer och försöker träna i alla fall. Foten är fortfarande inte bra och det skulle ta rejält med tid enligt läkaren.

    Har du några bra balansövningar för foten på balansplatta?

    Ha det bra. Mvh// Ulrika Falk

    SvaraRadera
  2. Hej! gå på foten så mycket du kan Ulrika - den läger bättre då. Som balansövning är det bra att stå på ett ben och skriva bokstäver med den andra-svårare blir det om du står på en matta. Lycka till:)

    SvaraRadera
  3. Tidigare i dina inlägg har du tipsat om stretchövningar. Ska vi sluta stretcha nu? Blir lite förvirrad:)

    SvaraRadera
  4. Tack för råden Tommy. Ska pröva det så att denna ostabila fot blir stabil. Håller med dig Anders. Dubbla bud om hur man ska göra.

    Ha en trevlig helg. Ska hjälpa mina föräldrar under helgen så jag har avbokat men får träna ute i Styrud istället.

    Mvh: Ulrika Falk

    SvaraRadera
  5. Inga fel i att stretcha! Men kom på föreläsningen så får ni reda på varför ni inte behöver "stretcha" om ni tränar funktionellt.

    SvaraRadera
  6. Tack för en bra föreläsning och roliga pass idag! :)

    SvaraRadera
  7. Tackar! och bra jobbat Veronica :)

    SvaraRadera