fredag 4 mars 2011

Va var det jag sa!


Träning skall vara roligt och går mycket lättare i bra sällskap och trevlig miljö. Men utan bra resultat av träningen har vi svår att kunna motivera oss till fortsatt träning dag ut dag in. För några år sedan när vibrationsplattorna var som hetast och lockade oss med god träningseffekt utan ansträngning sågade jag träningsformen å det grövsta. Nu står maskinerna för sig själva på andra gym och folk har tappat intresset för träningsformen. Och svaret på det minskade intresset stavas ingen träningseffekt.

Nu tar vi fredag och en förhoppningsvis trevlig helg med både skid WM och vasalopp.

Monika Esplund hälsar med en liten fräckis:

två äldre gentlemen satt på en parkbänk och samtalade:

Den ene gubben -kan du forfarande få till det med frugan?

-jo det kan jag allt

-kan du tillochmed få till det två gånger?

-joooo det kan jag allt

-vilken gång är skönast tycker du?

- Den på våren...

Ha en trevlig helg

2 kommentarer:

  1. En maskin som skakar/vibrerar på en arbetsplats ger ofta arbetsskador, men en maskin som står på ett gym eller liknande och vibrerar/skakar ger "träning". Tycker det säger mot varandra lite lätt så där. Träning är som skönast när man känner hur man tar ut sig ordentligt tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Detsamma och ha det så trevlig i Dalaland! :)

    SvaraRadera