söndag 28 augusti 2011

Det finns inga hopplösa fall!

Bara hopplöst dåligt med tålamod! Söndag är en dag för reflektion. Vad är effektiv träning och hur kan jag hjälpa våra medlemmar att nå sina konkreta mål. Många är dom som nu efter sommaren skall komma igång med sin träning igen och denna gång gett sig tusan på att nå sina målsättningar. Och hur skall jag nu träna finns det några genvägar? skall jag köra diet med nutrilett LCHF GI eller annat. Finns det någon extra speciell maskin som tar mig till målet med ljusets hastighet? Min uppfattning är att det i människans strävan till förändrad livsföring just är tålamodet som ofta blir största problemet. Och kroppen är ju fantastisk på att anpassa sig! och tål den påfrestning? Om bara vi ger den lite tid och hård träning så kommer resultaten. Innerst inne förstår nog de flesta att det tar tid för kroppen att anpassa sig till ny belastning. Det tar tid! Men finns det några genvägar? Nej och det skall inte finnas! Lär dig uppskatta vägen till målet istället -njut av varje ögonblick som du lägger på att träna din kropp till nya färdigheter. Och det finns inga hopplösa fall! Alla kan påverka sin situation.
Jag citerar Phil Maffetone : Everyone is en athlete The only difference is that some of us are in training and some are not
PS: hoppas ni som körde cirkelpasset idag söndag var nöjda med utmaningen - bra jobbat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar