söndag 8 november 2009

Märkliga sporter!

Vilka sporter tycker ni är konstiga? själv har jag svårt att förstå mig på sporter som krånglar till det för sig och då är det bästa exemplet jag kommer på gångsporten. Du skall gå så fort som möjligt men får inte springa när det mest naturliga vore att springa när du går så fort så att fötterna inte hänger med -och du vill gå fortare. En annan märkligt tilldragelse är nattorientering som jag inte får någon ordning på. Det är jäkligt svårt att orientera i fullt dagsljus och då släcker vi ljuset och orienterar med små lampor på natten -hur lätt tror ni det är?. som att spela fotboll och i halvlek byta till stövlar så det blir svårare.... Och nu är det ingen ordning på det hela heller vissa har jättestarka lampor som dom byggt själv med dubbla batterier andra vanliga halogen - klart orättvist och inga regler gäller här. Och varför skall man ha starka lampor när man orienterar på natten egentligen då är det väl bättre att orientera på dagen? kanske skulle alla få varsin ficklampa med samma styrka?
Jaha mumlar säkert någon- nattorientering är han inte bra på... och det stämmer precis - erkänner -jag är urkass och behöver all ljus jag kan få. En annan märklig aktivitet provade vi på under söndagen - sprint orientering i Borås djurpark bland tigrar bufflar och apor mycket roligt och då framförallt för dom små barnen som stundtals hade lite svårt med koncentrationen när en påfågel skränade till eller en liten apa försökte få kontakt.
Fråga: vilken sport tycker ni är märklig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar