torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År!


När vi nu summerar år 2009 (eller 2lax9 som vissa kallar året) vad var det som var bra och vilket kan vi glömma så fort som möjligt? För vår klubb var det första året i familjen Nordic Club och jag får väl säga att i det sora hela infriade våra förväntningar. Vi fick en ny design ((logga och färger) ny hemsida och bra hjälp med marknadsföring och företagsutveckling. För dig som medlem blev väl inte förändringen så stor.... men det var heller aldrig syftet - vi har en bra träningsklubb och är stolta över det vi skapat under våra drygt nio år. Jag vill passa på att tacka både instruktörer och fast personal för året som gått och även om jag inte säger det så ofta skall ni veta att jag tycker ni är väldigt bra. Nu ser jag fram emot 2010 och är övertygad om att nästa år kommer att bli ett bra träningsår. Vilka är då trenderna? vad kommer att slå inom träningsbranchen? jag förstår att gruppträningen fortsätter att vara stor (vi är flockdjur eller hur) men är övertygad om att personlig träning kommer att bli mer vanligt även hos oss. PT har i flera år varit vanligt i större städer och ses nu nästan som var mans val på träningsklubbar. Kan vi bara ge bra resultat på PT och ha ett vettigt pris kommer även ni vilja ha hjälp med träningen. Jag är också helt övertygad om att ni som tränar hos oss måste se resultat för att vilja fortsätta -och därför kommer funktionell träning att växa som träningsform. Vi kommer aldrig att stimulera osund träning som kroppsbyggning eller ortoexi utan ser friskvårdsträning som det mest hälsosamma. Men nu.... firar vi av det gamla året och välkomnar det nya 2010 - SKÅL!

2 kommentarer:

  1. Tommy skrev: "Vi kommer aldrig att stimulera osund träning som kroppsbyggning eller ortorexi..."

    Jag hoppas att detta är ett (nyårs)löfte?!?

    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  2. Glömde... Hälsningar
    Susanne

    SvaraRadera