söndag 13 december 2009

Tema Julklappar!


Är du som jag barnsligt förtjust i Julen? sitter du klistrad framför TV'n kl 15:00 på julafton? Varför måste du tiden innan julen vara så hysterisk och bara handla om julklappar? varje år säger vi att denna julen skall vi lugna ner oss med julklappar -eftersom det viktigaste med julen inte är många och dyra julkappar. Och ändå får man se sig själv halvspringande mellan affärerna med panik i blicken jagandes efter julklappar. får ena sonen fyra julklappar så måste ju den andra sonen få fyra och en av dom måste ju vara lite bättre än dom andra? Visst är det förbannat svårt att låta bli att bli påverkad av all reklam och fantastiska erbjudanden?

Nej jag är inte bättre än någon annan men jag skall göra ett försök att ge bort den viktigaste av alla julklappar: mer tid till dom jag tycker om.

Och mitt i all kalabalik så kan vi ju faktiskt konstatera (för dom allra flesta) att under julhelgen så har vi lite mer tid för träning promenader och familjespel. Nu vet jag att flera av er har en del måsten under jul men följ mitt råd: dela upp era vänner och bekanta i närande och tärande. Umgås sedan bara med dom närande.
PS: om du vill ha en liten julklapp innan jul skall du boka dig till Paketpasset i morgon tisdag. Ett pass med både aerobox och bodypump där alla deltagare får en julklapp från Ica Oxen. Och vissa av klapparna är riktigt riktigt bra.. och vad kostar det dig? ingenting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar