fredag 7 oktober 2011

Är kläderna viktiga?

Detta står på min önskelista just nu!
Ja för träningen alltså? Spelar det någon roll om jag kommer i t-shirt och shortsen som jag hade på stranden i somras eller måste jag prompt dressa mig från topp till tå i funktionsmaterial extradrytextechmax?

Min träning står och faller givetvis inte beroende på klädsel, men lite viktigt tycker jag nog ändå att det är. Och då pratar jag inte om utseendet, nej främst tänker jag på funktionen. Så här, ska jag tex spinna så passar det mindre bra med ett par långa, vida och fladdriga byxor, de kan ju trassla in sig både här och där. Samma byxa kan dock vara helt rätt för ett BodyJam-pass där det betyder mycket att få rätt känsla i dansen. Det är svårt att känna sig hip-hop i ett tajt linne och cykelbyxor, om ni förstår ni hur jag menar? På så sätt är ju valet av kläder väldigt viktigt för hur bra min träning blir. Känns det inte bekvämt blir det sällan bra.

Sen finns det ett envist rykte som säger att det är lite snobbigt och viktigt med fina kläder på Nordic. Bah, säger jag! Där håller jag inte med alls. Jag själv använder tex väldigt sällan kläder som egentligen är till för träning, utan det är vanliga byxor, shorts och linnen från typ HM, ganska så osnobbigt ;-) Och det funkar hur bra som helst att träna i för de ger mig den rätta känslan!

Till sist en liten efterlysning: mer färg på kläderna! Det ger en extra kick att ha nåt lite mer färgglatt är svart och vitt hela tiden och så blir världen liksom lite roligare. Tommy har ju anammat orange - bra där! En riktig vitamininjektion! Min signaturfärg är ju rosa. Vilken har du?

6 kommentarer:

  1. Bra inlägg! Bekvämt ska det va! :) Jag gillar ju svart men annars mycket för lila så får ordna till det då så jag blir en del i regnbågen på Nordic! ;)

    SvaraRadera
  2. Tack Vera!! Ser fram emot att se dig i lila :-) Det är ju lite av en favvo för mig med ;-) Nu sätter vi färg på Nordic!!

    SvaraRadera
  3. Ja hjälp till med mer färg - bra inlägg Åsa :)

    SvaraRadera
  4. Nu har jag köpt 2 linnen! Lila fanns inte men rosa och turkost! :)

    SvaraRadera
  5. Underbart Vera!! Vad härligt med en massa färg på gymmet framöver :-)

    SvaraRadera
  6. Underbart Vera!! Vad härligt med en massa färg på gymmet framöver :-)

    SvaraRadera