torsdag 20 oktober 2011

Hederlig gymnastik?

Många gånger har man hört om folk som fullkomligt hatat skolans gymnastik och då särskilt redskapsgymnastiken! Så det är nästan att jag inte vågar erkänna att jag älskade just de gymnastiklektionerna då vi fick hoppa bock och handstående nedrullning! Jag tyckte det var superkul :-) (Fotboll däremot...näe!)

Finns den här typen av gympa kvar på schemat i skolan? Svingar man upp sig i romerska ringar och klättrar uppför rep? Nån som vet? Hur ser en gympalektion ut idag och hur ofta står idrott och hälsa på schemat? För ett par år sedan verkade det ju som det bara minskade hela tiden och vad det resulterar i vågar man knappt tänka på... Min önskan är redskapsgymnastik för vuxna - kanske nästa trend i träningsvärlden?! Är ni också på? :-)

4 kommentarer:

  1. Jag minnas att jag tyckte det var roligt när jag gick på högstadiet i slutet av 90-talet, allra mest att hoppa bock. Men efter att jag slagit i knäna ordentligt i bocken och tydligen landat otäckt bakom (jag har inget minne av själva fallet) fick jag inte hoppa mer bock... :( Men skam den som ger sig... :)

    SvaraRadera
  2. Hu då så det kan gå!! Men se, inte ens det avskräckte dig :-) Mer redskapsgymnastik åt folket ;-)

    SvaraRadera
  3. Håller med dig Åsa! och det finns redan... testa crossfit så förstår ni vad jag menar. I crossfit hänger man bland annat i ingar och klättrar i rep.

    SvaraRadera
  4. Men gud så bra!! Då bokar jag in mig på crossfit-passet helt enkelt ;-)

    SvaraRadera