tisdag 18 augusti 2009

Förbannade Apoteket!

Trodde jag var klar med Apoteket men icke- fick svänga förbi och hämta mediciner hos muntergökarna som börjar pladdra om högkostnadsskydd!! Förstår dom inte att sånt här är känsligt? vi killar vill väl inte ha något högkostnadsskydd? Tänk situationen när du får fram din plånbok i goda vänners lag och det ramlar fram ett högkostnadsskydd från apoteket!! och högt pratade hon också. Jag fick hyschat ner henne och istället börjar hon prata om elektroniskt recept. Man kan alltså spara receptet elektroniskt hos apoteket ifall det blir många recept = lättare att hålla reda på ! skärp dig. Ingen fingertoppkänsla här inte-jag skall inte ha en massa recept. jag vill inte bli er storkund.
Förresten: har ni noterat att vi fick in lite annonser om handsvett efter bloggande av svett? kul va?

3 kommentarer:

  1. Elektroniska recept är ju guld!!! Även om du bara har ett recept så är det ju skönt att slippa hålla reda på det, tycker jag. Det överlåter jag gärna till Apoteket att sköta!
    Se så Tommy, det finns alltid två sidor av samma mynt :-)

    SvaraRadera
  2. Jaha du.... men jag tror killarna förstår mig. Det handlar om image och manlighet det här förstår du!

    SvaraRadera
  3. Du har nog missförstått ordet manlighet - o herregud vad pinsamt med högkostnadsskydd - hur gammal är du egentligen - rädd för att bli gammal eller? Hoppas att inte dina äldre kunder läser här - de som uppskattar såväl högkotnadsskydd som elektroniskt sparade recept - de skulle nog bli oerhört besvikna på Nordic Club!! Förresten så vittnar dina åsikter om en stor okunskap- högkostnadsskyddet lagras även det elektroniskt så det är inget som kan falla ur din plånbok......kanske på sin plats att ta reda på lite fakta innan nästa inlägg - du är säkert välkommen in till apotekets personal så berättar de mera - om du för en gångs skull kan lyssna på vad de har att säga vill säga....

    SvaraRadera