onsdag 12 augusti 2009

Nu får det snart bli Höst!!!

Jag längtar efter hösten... fyll Nordic Club med tränande människor. Jag vill ha fullt på passen och trixa och trolla med folk för att ni skall få plats. Jag vill ha kommentarer om skorna som står i drivor från skohyllan och över hela golvet. jag vill att tjejerna kommer och klagar på att det är för lite skåp och att instruktörerna vill ha fler pass att köra. Jag vill bjuda på frukt till utsvultna spin'pumpare som snor åt sig en snabb vila... Jag vill gaska upp någon stackare som är ringrostig efter en sommar i solstol och Baginbox. Jag vill hamna i dispyt med Steptjejer som vill ha fler och mycket längre pass och nytt ventilationsaggregat. Jag vill ha höst!!!

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig Tommy! Hösten är en underbar tid! Det är då man får inspiration till nystart på träningen och inte mitt i mörka vintern efter nyår. Men innan det blir höst på riktigt tycker jag att vi kan få lite mer sol och värme. Det behövs för att ladda batterierna lite extra inför det som väntar.

    Vi är några som diskuterat det oerhört intressanta ämnet svett, efter ett antal BP-pass. Jag hör till dem som det fullständigt dryper av efter ett träningspass och det är så jag tycker att det ska vara, det ska synas att man tränat! Har läst att man får finare hy och mindre slaggprodukter i kroppen om man svettas samt att om man lätt blir svettig tyder det på att ens kropp har en bra inställd termostat som förhindrar överhettning. Sist men inte minst har man ju hört påståendet att den som svettas mycket är vältränad. Jag vill ju gärna tro detta :-) men stämmer det? Snälla Tommy hjälp oss att klara ut detta en gång för alla!

    Idag blir det vilodag men imorgon lovar jag att svetten kommer spruta på Spin'n'pumpen! Aaah - härligt!!!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. nä vet du vad... du han inte mer än önska att det ska bli höst så blev det kallt och regnigt. Björkfröna snöar över mig och poolen är grön av alger och även ett och annat löv har börjat singla ner på gräsmattan. Jag som just börjat vänja mig vid sommaren och vill vara ledig mer. Men men, din önskan om höst uppfylldes ju och jag börjar jobba på måndag, ganska skönt faktiskt att komma in i lite rutiner igen och få ekvationen glass - träning att gå ihop igen.
    Hoppas stenläggningen går bra trots det begynnande höstregnet!

    SvaraRadera
  4. Jag kan bara hålla med, hellre träna o umgås än fajtas med ogräs o syrenhäckar! Sommaren har sin framsida med mycke utetid o träning i det fria! Hösten är ändå bäst, avkopplande o inget dåligt samvete för att trädgården ser ut som sjutton o alla som ska hälsas på osv,, Snart är hallen i Källan fylld tillbredden med skor o sköna träningskamrater! Så personalen, va beredda nu kommer vi, i massor!Hls Marika

    SvaraRadera