tisdag 27 oktober 2009

Gratis är gott?


Måste bara reagera på en sak: Blev häromdagen medtvingad till mathandling på Ica Oxen vilket dom flesta av er förstår -att bara det är en traumatisk upplevelse. Not: jag kommer vara den första att hoppa på ett system där jag kan beställa mat på nätet och få det hemkört till dörren.

Väl i matbutiken får man gilla läget och hantera situationen så gott det går och mitt humör brukar räcka ungefär fram till frukt och grönt och sen får jag en väldig fart fram till kassan. Men inte denna gång! Efter frukten hade nämligen de snälla butiksägarna dukat fram provsmakning och inte av vad som helst utan av delikatess choklad. Nu skall det också sägas att det här var lördag fm och inte någon större hysteri i butiken. I det här läget ser jag en chans att göra en liten flygande enkät undersökning. frågan är ju . vilka kommer att stanna till och provsmaka? finns det en koppling mellan BMI och gratischoklad? Eller mellan ålder och gratis?

Som tur är fick mina värsta fördomar vatten på kvarnen för likt myror till en sockerbit drogs kunderna till chokladprovningen. och tendensen var tydlig -gratis attraherar mer ju äldre man är och gratis choklad lockar fler ju högre BMI man har. Tyvärr kunde jag inte fullfölja min undersökning som jag velat eftersom en arg kvinna som också är min fru drog mig i jackan och pratade något om människans integritet och om att människor kan vara störda på många olika sätt.

Undrar om hon syftade på skidåkning i en cementtunnel eller mosslöpning i dyngväder eller .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar