tisdag 20 oktober 2009

Tänk inte! Gör det bara.

Hur går det med träningen nu när vi går in i den mörkaste av årstider? Finns spänsten kvar i benen och är motivationen lika hög som i början av hösten? Kom ihåg ledorden regelbundet -långsiktigt - varierat. Ibland måste vi hitta på helt annan träning för att det skall bli roligt eller för att få variation men en av de viktigaste sakerna är ändå långsiktighet (Rom byggdes inte på en dag..) Om det är riktigt tungt någon dag så tänker jag på dotterns uttryck som hon använder - Tänk inte! Gör det bara!
Och ibland fungerar det riktigt bra och man får "tidernas pass". Ikväll bjuder vi på varierad träning i gruppträningen och individuell träning med fria vikter kettlebells mm. Själv tar jag mig en tur ut till Snapen för ett distanspass kl 18:00.- Makalöst fint att springa på hösten.
Förresten läste ni att forskarna varnar för att vi använder för mycket utropstecken!!!!! Märkligt!

3 kommentarer:

  1. Sitter här och läser dina inlägg. Kan inte låta bli att tycka att det du skriver är intressant. Och så funderar jag på vart alla kommentarer tar vägen, jag menar, det måste ju vara fler än jag som tycker det här är rätt intressant och dessutom skrivet på ett kul och lättillgängligt sätt.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Tommy, hösten är fantastisk! September o oktober har varit de bästa på flera år! Mer sol o klar luft än regn o blåst... Tror aldrig jag varit ute så här mycket någonsin. Mest raska promenader med hunden, väntar ff på mina nya springskor som är restnoterade, får snart åka till en större stad!! Vill ju kunna springa långt igen!

    SvaraRadera
  3. Håller med dig Johanna! kunde vara lite kul med mer kommentarer.. men viktigast är kanske att folk läser. Just nu mellan 70-150 st/dag. Men ni kommenterar och det är bra. Vi ses.

    SvaraRadera