torsdag 25 mars 2010

Vinn en cykel!


Har ni sett tävlingen på Nordic? Prova att träna med Kettlebells och vinn en cykel från cykelbutiken. Nu får du utmaningen (som alla kan klara av) och chans att vinna en skeppshultcykel. Dom övningarna du skall klara är klassiska kettlebells övningar som Get Up Väderkvarn SWING ryck press och benböj. Mer info om hur du gör övningarna på Nordic.


Ja vad sägs om en liten uppiggande fräckis:
Cirkusen hade anlänt
cirkusen hade anlänt till stan för att visa upp sina talanger. I ena uppvisningsnumret har en man en krokodil med enorma käftar med sig in. Mannen drar ner sina byxor och tar fram sin lem. Mannen: Nu mina damer och herrar skall jag stoppa in men lem i krokodilens gap. Jag kommer sedan att slå till krokodilen i nacken så att han med ett hugg stänger sina käftar. Alla i publiken stirrar förväntansfulla. Mannen stoppar in sin lem och slår till krokodilen i nacken. Krokodilen slår igen sina käftar kvickt. Efter några sekunder drar mannen ut sin lem och visar publiken att den inte fått en enda skråma. Publiken applåderar och visslar högljutt. Mannen: Är det någon i publiken som vill göra om det här? En yngre kvinna reser sig då upp och säger försynt - Ja. om du lovar att inte slå mig så hårt i nacken.
Ha en riktigt trevig fredag och helg. Själv tar jag mig en tur till Danmark i helgen för en uppfriskande orieneringstävling. Väderprognos Sjealland lördag: +2 grader och regn.

2 kommentarer:

  1. Hej Tommy!

    Har sneglat lite på den 40kilos klumpen som har tillkommit i kettlebells, men har inte fått kläm på vilken övning man skulle kunna ha den till, den ser ut som en riktig utmaning så nästa gång jag ser dig får du gärna vissa vad man ska gör med den, men den ser riktigt maffig ut. Ha det bra i Danmark och hoppas vädret är med er. Mvh Björn Jakobsson

    SvaraRadera
  2. Jo du Björn.. vädret var med oss på lördagen +2 regn blåst och leråkrar.. men lite bättre nu på söndagen. Har själv funderat lite på vad vi skall göra med 40 kilosen..... men visst är den fin? :-)

    SvaraRadera