måndag 14 september 2009

Hur är din dag?

Smid planer när hjärnan är klar. Känner du också efter en natts sömn att du är mer mottaglig för nya intryck och problemlösningar. Mitt tips är att direkt på morgonkvisten (ok då ca kl 8) ta en titt på dagens och veckans grodor. Vad är viktigast? Då tar vi det på en gång. Morgonen är bra för att göra upp planer och kvällen för ett reflektera över det jag gjort. Jag kan inte påverka det som hände igår men det som händer idag och imorgon eller hur? Tisdagar är ju riktigt bra och denna alldeles särskilt fin. Ser också fram emot att möta dagens patienter med alla olika problem -från 16 åringar med fotbollskador till 80 åringar med stela nackar. Viktigaste egenskapen som sjukgymnast? (stämmer nog för många yrkesgrupper) stavas engagemang. Du måste bry dig om varje individ och ärligt försöka förstå just dennes problem. Visst kan det vara lite slitigt ibland och hjärnan kan bli oerhört trött men då ser jag fram emot veckans träningspass. Dagens löpgrupp med intervall på 4 minuter gör kroppen trött men hjärnan pigg igen. Och snart är det dags för Karlsson loppet -lördag 19/9 -blir troligen ett riktigt bra motionslopp.

2 kommentarer:

  1. Jag har sett fram emot Karlssonloppet och verkligen tänkt vara med, men just nu, när det närmar sig har jag ingen som helst lust. Hela kroppen är trött och jag kan inte motivera min hjärna till varför ett motionslopp skulle kunna vara viktigt. Ska jag följa känslan och låta bli, eller ska jag övervinna motståndet och springa ändå?

    SvaraRadera
  2. Nej! motionslopp är något roligt som man ser fram emot och inget livsviktigt. Springer du inte så skall du vara nöjd med ditt beslut. Däremot finns det annat i livet som man måste göra trots att man inte vill-eller hur?- och då får man välja rätt inställning vilket brukar bli riktigt bra.

    SvaraRadera