onsdag 30 september 2009

Löpindex!


Fortfarande mycket fin höst och vi har haft en fantastiskt tur med vädret på våra löprundor tisdagar och torsdagar. Igår var det ju distansträning igen med mellan 12-15 kilometers lugn löpning. Lite teknik nörd som man är så gav Polar klockan RS800cx med tillhörande GPS mätare i handen att vi sprang 14,7 km ( gps mätaren tappade sina sateliter några gånger) och med ett löp index på 61!. Jaha löpindex funderar ni nu.... Jo löpindex är en lite finurlig sak som är ett mått på löpeffekten. En jämförelse mellan pulsen sträckan och farten. Ju högre löpindex ju bättre löpare. och 61 det var det högsta i år. Vi körde ju ett härligt Spin-pump på onsdagsförmiddagen med flertalet nya medlemmar. Och man slås ju av att ni som tränat ett tag är väldigt starka men .. vi skall nog få igång dom här nya också till ett bättre liv i träningens tecken.

Förresten Mariestads bor har ni kikat på konsten i alle'n? Vad tycker ni? Visst finns det modiga folk... Kanske kan även jag börja måla lite. eller vad tror du och vad skulle det bli för motiv? En kettelbells? en medicinboll eller kanske blir det bara svart?

4 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska måla solnedgången över Snapen! Det var ju hur vackert som helst där i tisdags. Kanske krävs det sol och vacker natur för att få mig att springa 12,8 km, eller så var det det trevliga engagerade sällskapet som vägrade låta mig gena. Hur som helst är jag grymt stolt över varje meter över en mil jag sprang, för det här var det längsta jag nånsin sprungit. Positivt grupptryck, tror jag det kallas. Hoppas ni får lika trevigt ikväll trots sämre väder.

    SvaraRadera
  2. Hej! som den obotlige optimist jag är tror jag på uppklarnande väder och vacker solnedgång även ikväll. Bra sprungit förresten.

    SvaraRadera
  3. Jag provade min nya klocka igår. (RS800CX med s3 fotsensor) jag sprang på 2000meter på högelids bana. Klockan visade 2004meter.
    Vad betyder då detta? Jo! antingen så stämmer inte banan.... eller så kan du lägga GPS:en på hyllan!! ; ) mvh Patrik

    SvaraRadera
  4. Hej Patrik! kanske "wobblade" du lite i slutet?

    SvaraRadera