måndag 7 september 2009

Svälj grodor!


- Och få en riktigt bra dag och vecka.

Finns det något bättre än Måndag? För mig står måndagar för nystart och jag har hela veckan på mig att fixa till det jag tidigare inte hunnit med. I början av veckan känns också träningen bra och jag har all tid i världen att lösa bra och varierade träningspass.


Mitt tips för en måndag: (som jag allt som oftast även gör) Sätt dig och gör upp en lista med viktiga och mindre viktiga uppgifter som behöver göras -både privat och arbete. Då får du en bättre överblick och struktur över det som behöver göras. Dela sedan upp uppgifterna i prioritetsordning 1-5 och ta tag i det viktigaste först -Även om det är jobbiga saker. Gör du detta så blir måndagen fantastisk och resten av veckan fungerar ofta riktigt bra. PS: det finns en bra bok i ämnet som handlar om att svälja grodor med innebörden -svälj den fulaste grodan först (groda=problem). Författare: Brian Tracy (endast 33 kr)


Ha nu en riktigt bra måndag -vi kanske ses på träningen -Nordic eller löpning?

3 kommentarer:

  1. Visst Tommy är det en underbar tanke...men det är bara du som är så duktig på måndag morgon, vi (några i alla fall) andra dödliga skulle helst slänga väckarklockan på väggen och fortsätta ligga i sängen...att göra planer, som absolut skulle behövas, väntar än så länge...hmmm...hur länge...och sakerna tas som de kommer dvs med ständig förvåning och de kommer som ofrivilliga, renodlad zen-buddhistiska, MINDFULNESS-upplevelser:-)

    SvaraRadera
  2. Låter ganska skönt..... Men kanske tisdag kan vara en groddag? eller onsdag? Det som hjälpt mig är att ta fram papper och penna för att mycket konkret se det som skall göras på papper - privat och jobb. Ring mamma - jobba med budget - gör träningsprogram - mm mm men men vi är olika. titta på Italienarna helt kaotiskt och inget folk har ggjort så mycket fint som Italienarna mästare på konst och design.

    SvaraRadera
  3. Hej TOmmy,

    Vad gör BMW:n på din bloggsida?
    /M

    SvaraRadera