söndag 27 september 2009

Träning ger effekt!


Söndagskvällen bjöd på allt från Athletic ,free power dance, spinning, BodyPump och Cirkel. Jag kan ju bara uttala mig om cirkelträningen eftersom jag höll iden och kan du säga att träning ger resultat. Jag ser en tydlig skillnad på er som tränat en tid -varierat och med fokus på funktionell träning och kvalitet att ni börjar bli väldigt starka. Allt fler klarar en bättre hållning i styrkepositioner och svårare nivå på övningarna. Och pratar man idrottarens språk så är mycket av vår träning grundträning för att sedan vid några enstaka tillfällen stoppa in något specialpass. (crossfit -BP challenge mm mm). Grundträningen är alla de pass som vi vecka för vecka går på och ger oss den höga fysiska nivå så att vi håller för det där extra vi vill göra. Nu börjar en ny vecka med nya insatser. Det som hände tidigare kan jag inte ändra på men det som händer idag och imorgon. Vad kommer du att träna denna vecka? Måndag blir det ett efterlängtat 80-tals spinningpass Tisdag blir det stavgång och löpning i Snapen och torsdag den flygande kilometern.

3 kommentarer:

  1. Ni ska ha all heder för er verksamhet, den har iaf hjälpt mig att bli både stark och uthållig! En härlig blandning av egen vilja, härliga instruktörer, bra upplägg på passen och alla dessa trevliga medlemmar :) Kan man bli annat än motiverad! Fler borde prova för man blir ju en trevligare medmänniska och framförallt förälder, en som orkar lite mer! Tyvärr missade jag ju Monikas 80-tals spinning, vi hade vilodag med popcorn o CSI NY, men vet ju att det kommer mer roligt framöver! Ni har iaf en stor Guldstjärna i min träningshimmel :)

    SvaraRadera
  2. Tack Marika! vad sägs om flygande kilometern på torsdag?

    SvaraRadera
  3. Då är jag stalltaxi :) Men varit på löbandet o kört din trappa idag på lunchen! Kan jag hitta alternativ taxi, kommer jag, det lovar jag! Lite avis på er ikväll, vilket väder :) Fick en skön promenad med hunden ikväll istället!

    SvaraRadera